lördag 5 juni 2010

Soldyrkaren

 Mitt smultronställe i trädgården
Solen har ju varit framme i över en vecka nu, men idag var första dagen som jag hade tid för att inte göra någonting! Så, glad i hågen satte jag på mig min "solnings-bikini" (jag har iaf en sådan som inte är så snygg i sig, men ger den bästa brännan- lagom liten nederdel och en överdel som håller sig uppe utan massa band. När jag ska röra mig bland folk blir det nämligen en lite mer täckande variant för att täcka vissa skavanker.. hehe)
Plockade med en stort glas kall saft, en god bok och handduk. Satte mig i solstolen. Brr.. vad är detta? Himlavalvet täcktes plötsligt av molntäcket från "hell". Inte blå himmel så långt ögat kunde se. Grrr! Blev minst sagt sur. Satt i min ensamhet, huttrade, önskade att saften var en varm latte och väntade på att det skulle spricka upp. Suck
 Middagen ikväll- trés bon!

Men skam den som ger sig. 50 min senare kom solen fram!! Så nu har min liljevita hud fått ett rosa skimmer över sig. *fniss* Imorgon, nationaldagen till ära, skall båten sjösättas, härligt!
Nu blir det himmelsk gott vin och smarrig middag med maken.

XOXO

Inga kommentarer:

"Acti labores jucundi"


En blogg om vårat evighetsprojekt och livets små goda ting..