lördag 7 januari 2012

Starten på dagen

BREAKFAST, som betyder att bryta fastan, verkar de flesta ha lätt för. Det har dock inte jag, måste vara uppe i minst 1 timme innan jag kan börja äta frukost. Med tanke på hur morgontrött jag vanligtvis är känns det som ett stort hinder för mig att komma över nu när jag ska bli mer hälsosam 2012. För det innebär att jag ska äta frukost innan jobbet och inte klockan 10 som jag brukar..
Får se hur jag löser det. Imorse var det inga problem, hade varit uppe så pass länge att frukosten gick ner med lätthet.




Måste bara säga, GUUUUD vad skönt att ha plockat ner julen igen. Nog för att det var sorligt att ta ut granen, för det var den finaste vi någonsin haft! Men känslan av det nya, fräscha infann sig omedelbart.
Särskilt en längtan efter lite nya gröna växter. Och nu vill jag hitta nytt tyg för att sy nya gardiner till vardagsrummet..
Älskar kontraster svart/vitt/beige/mörkbrunt, men de svarta gardiner tar över lite för mycket nu när vi siktar mot ljusare tider...

ha en skön lördag!!

XOXO

Inga kommentarer:

"Acti labores jucundi"


En blogg om vårat evighetsprojekt och livets små goda ting..