lördag 11 februari 2012

Nice med lite alone time!



Jag sitter i vardagsrummet, lyssnar på denna underbara låt och njuter av ensamheten. Andra hälften är iväg och roar sig en stund innan vi ska äta middag.
Tvn är inte på och jag ska inte sitta vid datorn efter att jag gjort inlägget, det är så skönt att bara finnas till.
Låta tankarna komma och gå. Reflektionstid har jag för lite av, eller de flesta har nog lite för lite av den -varan. Att inte svara i mobilen, att inte bli nådd- är en lyx anser jag. Jorden stannar inte bara för att man avskärmar sig ett litet tag. ( ibland inbillar jag mig det!)
Emellanåt behöver jag ta ett steg tillbaka och se på mitt liv, få en nykter bild av hur otroligt bra jag har det och vilka underbara människor jag har runt omkring mig. Uppskatta dessa saker som jag annars har en tendens att ta för givet. Tillåter mig att vara nöjd.
Vilken känsla..

Ha en bra lördag kväll!


XOXO

Inga kommentarer:

"Acti labores jucundi"


En blogg om vårat evighetsprojekt och livets små goda ting..