måndag 12 november 2012

Gästrum och Herrum under renovering..

Nu har vi kört igång med Idas gamla rum. Alltid kul att göra om!
Jag har nu planerat hur det ska se ut, och jag har valt en färg som är mycket annorlunda mot min vanliga färgpalett. Men jag tycker att det ändå kommer ge det resultat jag och maken önskar;
sobert, tidlöst och samtidigt cozy. Men det är vågat för att vara jag.. vi får se hur det blir. Kan ju alltid måla om utifall det blir helt galet! :)
Vad det är för färg? Mörkblått! Jag vet, det kanske inte så att man ramlar av stolen, men för oss är det djärvt! hahah!





Blivande Herrummet- trist slitage.. Gästrummet skymtar genom dörröppningen


Testning av färgerna- den mörkblå vann.

Inte färdigmålat riktigt, men det blir som sagt inte bara mörkblåa väggar- det blir bröstning och lister.. :) Spännande!
Nu kommer det nog bli mycket renoveringsbilder och "snack" ett tag framöver. Nyskapande och härligt!

XOXO

2 kommentarer:

Malin sa...

Åh vad roligt! Jag vill också göra om. Tänkte tapetsera om köket före jul. Får väl se hur långt vi hinner.
Den blåa färgen blir nog toppen! (Akta er bara för en blank tokblå färg på en strukturtapet från 80-talet. Det blir inte snyggt och det lovar jag!)
Kram M

Annika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

"Acti labores jucundi"


En blogg om vårat evighetsprojekt och livets små goda ting..