lördag 15 mars 2014

Skapande lördagkväll







Sovrummet som fick sig en sänghimmel har nu skalats ner i textil. I form av gardiner.
De får återkomma till hösten. Nu är det ljust och avskalat och lugn som gäller! :)
Dock blev väggen liiiite väl tom och kal så jag beslöt mig för att göra en till text-tavla- har inte tålamod att vänta på en print som jag kan göra själv.
(Anonym undrade var jag köpt tavlan i gästrummet- den har jag gjort, liksom de två jag gjorde ikväll.) Kul att du gillade den!:) :) Inte svårt att fixa-  hitta en text som du gillar, lek med olika teckensnitt i Word och skriv ut. Eller så skriver du för hand eller kalkerar. Vad man nu önskar.

Texten är Coco Chanels adress och den kommer temporärt få sitta där den är idag, för jag ska köpa en ram till och då får den flytta till väggen mot dressingroomet och tavlan med texten " I love waking up next to you" kommer sitta där Cocos adress är idag.

Nu ska vi sussa, natti natt!

XOXO

2 kommentarer:

Nettan sa...

Så fiffig du är Natta, superbra tips på enkelt pyssel som blir så snyggt!

Det tar jag med mig när vi ska fixa de kala väggarna i vår trappa under våren!
Supersnyggt i sovrummet.

Kram
Nettan

Anonym sa...

Tack för tipset! Ska direkt börja spana efter fin, inspirerande texter!

/ "Anonym"

"Acti labores jucundi"


En blogg om vårat evighetsprojekt och livets små goda ting..