lördag 11 oktober 2014

Hallen klar! (nästan)


...alltså jag har inte tålamod att vänta tills varenda liten skavank är spacklad, sandpapprad och övermålad igen o granskad under lupp,  så nu blir det "efter bilder" på hallen.
Idag var det äntligen lite fint väder med sol och skön höst temperatur ute. Har haft besök från gårdagen, min brorson M som traditionsenligt har en spelkväll med sin faster  ca 1 ggr/termin.
Då är det Xbox och WiiU som spelas i X antal timmar, kul och mysigt att få spendera tid tillsammans och göra det vi båda gilla; spela!

Nu har han åkt och jag väntar på att maken ska komma hem från huvudstaden efter att ha haft en grabbkväll igår.
Resten av helgen blir lugn, fixa hemma som vanligt. Trädgården skulle behöva sig en omgång också... tråkigt göra...

Ha en mysig lördag!







Före och efter bilder:
 

 
 

 

 
 
hallen känns mycket rymligare nu, och inte lika plottrig. Det har stört mig LÄNGE att det gett ett sådant rörigt intryck när man kommer in, det är inte det man vill ge som första intryck. ;-)
men nu har ju inte vi småbarn utan bara oss själva så det är ju såklart lätt att hålla hallen i det skick jag och A önskar. När barn och barnbarn kommer så finns det bättre utrymme för att hänga av sig och bättre sittplats för små och äldre. Det blev ett lyft känner jag. KUL!

1 kommentar:

Nettan sa...

Åh så fint ni fick det i hallen! Stilrent och snyggt! Snacka om inspiration, någon gång så ska jag ta itu med vår hall också.

Kramar och ha en underbar söndag!

Nettan

"Acti labores jucundi"


En blogg om vårat evighetsprojekt och livets små goda ting..