lördag 4 oktober 2014

Headboard/huvudgavel i zebramönster




Huvudgaveln som vi har i sovrummet gjorde jag för 8 år sedan, och måste säga att jag varit nöjd med den tills nu. Eller jag är ju nöjd fortfarande, men jag behöver lite förnyelse.
Vi köpte ett tyg förra helgen som jag skulle klä den gamla gaveln med men har inte haft tid att göra det förrän idag.
Så nu har sängen fått sig en liten uppfräschning. Vi kommer även att byta ut mitt sminkbord till byråer då plats behövs för kläder och diverse andra ting. Blir mer praktiskt..

Blev nöjd med resultatet, nu är ju detta ett MÖNSTER. Jag tröttnar fort på mönster, men det får sitta så länge maken och jag tycker att det är fint. :)
I gästrummet har vi lyft upp huvudgaveln 2 dm, blev MYCKET bättre. Sängen har dessutom fått ny bäddmadrass som är full bredd 180cm. Lite mer lyx för våra gäster alltså! Dit skall vi även köpa en STOR matta för att få lite mer ombonad känsla och nya tavlor. Jag klickade hem nya posters förresten! Fast inte till gästrummet utan för att byta ut några gamla trotjänare från studenttiden (!) i vardagsrummet, hittade dem på en site som heter Desenio.se- vill ha ALLT! Visar vad det blev när jag väl fått hem dem.

Inga kommentarer:

"Acti labores jucundi"


En blogg om vårat evighetsprojekt och livets små goda ting..