tisdag 29 september 2009

Lite omöblering..

Med hösten kommer förändring och man saktar in i det annars hektiska tempot. Skulle även behöva förnya/förändra garderoben känner jag.. *fniss*




Papperskorgen som jag älskar!
Omväxling förnöjer och det är vad jag gjort i arbetsrummet, flyttade på skrivbordet så att det står under fönstret. Det är så härligt att titta ut på höst färgerna nu.




Gick även loss med lite vackra löv inne. Finns inget mysigare än att få krypa upp i soffan, tända ljus och njuta av hemmet. Blir alltför sällan tycker jag. Ibland känns det som att man alltid är på jakt efter den snyggaste och mest perfekta inredningsprylen, möbeln, designen osv. Sen när ett rum känns fulländat kan jag glömma bort att faktiskt sitta ner och NJUTA av det istället för att försöka komma på nästa grej som skall inhandlas eller nästa rum som skall stylas!
Har bestämt mig nu för att verkligen uppskatta det jag/vi har.


Just nu sitter maken nere i vardagsrummet och tittar på superstars, medan jag sitter i arbetsrummet och lyssnar på fantastiskt vacker musik (Michael Nyman) genom världens bästa uppfinning; Spotify -vilket super bra program!!!!! Ska surfa runt lite och sedan hoppa in i duschen för att avslutningsvis krypa ner och läsa min bok, Henning Mankells "Kinesen". Imorgon blir det fika med raringen E på Kalle på Spången!
Ska bli kul!

XOXO

Inga kommentarer:

"Acti labores jucundi"


En blogg om vårat evighetsprojekt och livets små goda ting..