onsdag 30 september 2009

Jippi, dom växer!


Mallis-fikon
6 ynka små skott!

När vi var på Mallorca i somras väcktes en gammal längtan när vi var ute i en nationalpark och vandrade. Jag fick syn på fikonträd- dom är sååå vackra med sina ur-bibliska blad, jag har alltid velat ha ett fikon träd i kruka och så bestämde jag mig för att försöka driva upp ett eget från frön som jag tog från ett fikon inhandlat på ICA Maxi! ;)


Jag hade nästa gett upp efter att ha planterat ca 30 frön i 2 krukor och täckt med plastfolie och vattnat dagligen. Det hände ju INGENTING.. på säkert 3 veckor.. hade ställt undan dom i ett annat rum när vi hade Bond-festen, och när jag skulle ställa tillbaka krukorna i köksfönstret såg jag det-- jag hade små skott! Lyckan var total! Ska bli spännande och se om jag klarar av att få till ett riktigt träd! Håll tummarna.. för mina fingrar är INTE gröna. *fniss*
XOXO

Inga kommentarer:

"Acti labores jucundi"


En blogg om vårat evighetsprojekt och livets små goda ting..