lördag 18 september 2010

Autumn calm

Hösten är en tid av reflektion, takten slår ner efter en intensiv sommar. Naturen förbereder sig inför vilan och täcket av kyla som snart drar över mark och förna. De vackra färgerna som omger mig ute ger mig energi och jag får tid att tänka och andas.

Den här helgen är jag ensam hemma, det är en lyx att få unna sig egen tid. Tillåta mig att göra det jag känner för stunden.. Inga egentliga måsten som pockar på.
Jag tänkte se "The notebook" och fälla några tårar, det är en vacker kärleksfilm som passar ikväll. Imorgon blir det mer aktivitet då jag ska färdigställa inför 30-års festen som är nästa lördag. Ska även ordna inför kvällen som innebär VALVAKA, men viktigast; makens födelsedag! Det blir tårta och presenter när han kommer hem.

Men nu ska jag slå mig ner i soffan och kura med missen.
XOXO

Inga kommentarer:

"Acti labores jucundi"


En blogg om vårat evighetsprojekt och livets små goda ting..