torsdag 28 juni 2012

Ett inre lugn

Jag fann den. Alldelens nyss.
Jag kom hem efter en rätt krävande arbetsdag och jag är ensam. Lagade en god middag, drack ett glas vin och sedan satte jag mig ute i trädgården i min hängstol och läste en stund.
Stannade upp, blundade och drog in dofterna. Smultronschersmin, nytvättat, pioner och svaga dofter av grillat. Ljud omrking; barn som skrattar och leker längre bort, fåglar som kvittrar.
Det lugnet som infann sig kändes som en varm smekning och jag var verkligen i nuet. En underbar känsla. Här vill jag vara oftare.. Lyx när den är som renast.





Önskar er en lugn, tranquil kväll!   XOXO
Särskilt till dig, H. Miss you, thinking of you always.

Inga kommentarer:

"Acti labores jucundi"


En blogg om vårat evighetsprojekt och livets små goda ting..