onsdag 8 maj 2013

DIY Headboard till Gästrummet

Gästrummet före, endast Idas säng som är kvar av hennes saker.

Sågning OSB skiva som skall bli ny huvudgavel till gästsängen
Ktr av storlek. Kan ju lämna det så här om man gillar byggrenoverings känsla.. ;-)




ÄNTLIGEN är huvudgaveln klar till gästsängen. Det tog sin lilla tid. Att lägga på skumplast och dra fast tyget gick på ngn timme, men det som tog tid var att spika dit nitarna.. Puh! Tog hjälp av laser för att se till att det blev raka linjer.
Från början var det tänkt att det skulle vara 2 rader, en yttre och en inre- men jag backade på det- fick bli en rad bara och vi är nöjda.
Ett litet minus var skivan- den är billig och stabil (mycket billigare än en MDF) men nackdelen i detta projekt var att när jag spikade kunde jag stöta på delar som var hårda som kvistar, spiken vek sig eller gick inte tillräckligt långt in och det ger ett estetiskt mindre tilltalande resultat. Fast jag tycker att det blev bra nog, det är ju trots allt handgjort av mig och det är väl charmen.. hehe..
Vi kommer att möblera klart rummet nu (trots att det inte är hundra klart i renovering- lite små fix) för att vi ska få gäster näste helg och då kan dom njuta av en avskild, ljus och lugn plats av huset.

Inga kommentarer:

"Acti labores jucundi"


En blogg om vårat evighetsprojekt och livets små goda ting..