fredag 10 maj 2013

"Typ" Färdigt resultat herrum & gästrum

TADA! Nu kan jag visa lite hur det blev!

 
Överkast skall införskaffas så småningom, har hittat en på Zara Home som jag vill ha..


Glas och kanna till när gästerna kommer. Coco Chanel övervakar..



Från hallen ser man in i herrummet.


Inte så jätte många bilder från Herrummet då det är mycket kvar där. Framför allt listning skall göras och sedan saknas en hel del möbler. (Nu har vi plockat ihop det mesta från förråd och det vi fått från mammsen och pappsen.) Bland annat så blir det ett annat soffbord och ett vitrinskåp som jag pratat om tidigare.
Soffan och fåtöljerna har vi fått och de passar utmärkt under tiden vi jagar efter 4 fåtöljer. Får lov och sansa oss lite så att vi inte blåser hela renoveringsbudgeten på en gång!

Här kommer vi och mest A att sitta och vila sig efter en lång dag. Vi kallar det herrum för att det blir mest hans rum och med prägling av hans intressen; golf, whiskey, cigarrer och sport. :)
Det är ju som ett lounge-rum och det är tanken att vi kan sitta med gäster här och prata inpå småtimmarna om livet och utbyta filosofiska tankar. Eller sport då. Det blir väl mest det. Sport.  Jag tycker ju att "livet och filosofiska tankar" lät mer intressant. haha!

2 kommentarer:

eva sa...

Det blev riktigt fint :) supersnyggt!
<3

Nettan sa...

Så fint det blir både i gästrum och herrum, nu saknar jag vårt gamla hus med tio rum så underbart det var! Nåja, får börja projekt här hemma efter det här tuffa året!

Kramar

Nettan

"Acti labores jucundi"


En blogg om vårat evighetsprojekt och livets små goda ting..