söndag 4 oktober 2009

Fjällen

Helgen har spenderats uppe i Bruksvallarna med min kära mami & papi och sötisen Tyzon.
Vi hade tänkt oss härliga turer i fjällen som är så vacker och hänförande i mustiga höstfärger.
Vi fick en annan sorts hänförelse.. det kom en snöstorm! Det snöade ofantligt! 2 dm snö under ett dygn- hjälp! Och vi som hade sommardäck. GULP! Jag var sååå nervös för hemresan, såg oss ligga i diket avkanad från vägen. Men min älskling är en fena bakom ratten så vi kom hem tillslut!
Naturen är så underbar- jag blir alltid lika sur på mig själv att jag är för sällan ute i den, för det är verkligen som balsam för själen!

Hela familjen fick riktiga julkänslor däruppe- så nu längtar jag till pyntet! *galet*
Här får ni se några bilder- kanske väcker julkänslorna i er också!?


Startar i mellansverige med frost och speglblank sjö
Någonstans efter Älvdalen
Framme- en tur i det fria efter 7 timmars bilfärd-pust! Ingen snö än direkt..
Vandring upp på fjället- snön börjar komma med besked
Sen eftermiddag från vardagsrumsfönstert- fint!!!
Hemfärd

XOXO

1 kommentar:

Unknown sa...

Så fina bilder!
Hälsar,
Petra

"Acti labores jucundi"


En blogg om vårat evighetsprojekt och livets små goda ting..