söndag 9 januari 2011

Data trubbel

Sötisen i husses knä , hon återspeglar våran känsla av lathet idag.. :)
När jag äntligen fått flyt i bloggningen ställer tekniken till det.. Datorn gör inte som jag vill och är bara allmänt strulig. Så flera inlägg har fått utebli. Nu har jag löst det tekniska problemet tillfälligt..
Idag är maken och jag något sega, det blev sent igår. Hade en trevlig middag som drog in på små-timmarna med mycket skratt och upplyftande samtal; goda vänner lyfter vilket mörker som helst!!
Söndags frukosten blev en brunch och det blev en kaloririk sådan. :-) Gymmet nästa. Eller just nu hägrar soffan med skidor på TV, men sen, sen blir det gym.

Härlig olivolja som lyfter vilken maträtt som helst. Här skulle jag förbereda bruschetta som vi bjöd på.
Parmesan, gudagåva.

Jag tycker att det är vackert med det vita täcket utanför, men samtidigt börjar jag längta till våren sedan jag städade ut julen för några dagar sedan. Idag fick jag lite försmak på våren som skall komma, tycker jag; snön har slutat falla och termometern visar + grader!

Nej, nu blir det en kylskåpskall, saftig apelsin och mys med maken framför herrarnas tour de ski! Ciao!

XOXO

Inga kommentarer:

"Acti labores jucundi"


En blogg om vårat evighetsprojekt och livets små goda ting..