lördag 29 januari 2011

Le Weekend

Fredagen var riktigt avslappnad, I skulle ha tjejmiddag och vi blev "förvisade" att vara någon annanstans.

Maken och jag möttes upp i stan och köpte sushi för att sedan åka till lägenheten och ta ett mysigt bad och bara vara. 21:15 hade vi bokat bio, gick på "Love and Other Drugs", en bra film, helt klart sevärd. Tycker att Anne Hathaway som spelar i en av huvudrollerna verkligen har växt i sin skåderspelar roll och blivit mer allsidig. Snygg kropp hade hon också! :) Jag får se till att ta med en bild på henne till min PT så att jag kan efterlikna henne (hihi), sen spelade Jake Gyllenhaal.. mmm... need I say more.. ;)

Lördag spenderades i lugn och ro med familjen, la pussel, läste ut en av chic-lit böckerna som jag fick i julklapp. Sen plockade jag iordning i bokhyllorna som blivit överbelamrade av böcker som låg kors och tvärs, nu är det mer struktur. Skönt.

En doft från himmelriket

Har kommit in i en period där jag läser jätte mycket. Särskilt ytligt, lättsamma böcker. Det får mig att slappna av, behöver inte tänka och analysera så mycket (det räcker till och blir över på jobbet för tillfället). Så idag började jag läsa The Carrie Diaries, kommer nog vara utläst inom 2 dagar.. Varvar det med Marie Claire för lite uppdatering inom vår modet. Passar bra en mörk januaridag som denna.

XOXO

Inga kommentarer:

"Acti labores jucundi"


En blogg om vårat evighetsprojekt och livets små goda ting..