söndag 21 februari 2010

Nordpolen-much?!


 Här ska vi grilla, sola och umgås om några månader är det tänkt.. ;)

Min enkla fundering är; kommer vi att få se grönskan någonsin igen? Med det snötäcke som tungt vilar över oss just nu känns det otroligt att en vår skall orka lyfta på täcket innan juli.. Jag älskar att det är så vitt och ljust, men snön får gärna sluta singla ner från ovan nu.
Vi låtsades att vi var i fjällen igår och spelade spel och eldade i brasan hos våra vänner och grannar. Dagen bestod av mysigt samkväm och ett oändligt förande fram och tillbaka av handen till munnen, med diverse tilltugg &goda drinkar. Spelade monopol, vilket är ett underbart klassiskt brädspel enligt min mening. Men detta var en moderniserad variant med kontokort. Jag måste säga att det blev en verklig upplevelse när jag drog mitt kort stup i ett och jag kände fort att jag inte hade koll hur mycket jag hade på kortet! Alltså, precis som jag annars känner när jag shoppar på riktigt! Haha!!

Idag har vi skottat för glatta livet vilket min kropp nu smärtsamt påminner mig om. Har ont i ALLA muskler. Det blev ett sådant hårt pass i snöskottarsvängen att jag hoppar fitness-boxningen ikväll. Pust! Kröp istället upp i soffan med mina älsklings strumpor och renfällen och läste min nya deckare; John Grishams Utpressningen. Trevlig läsning som alltid när det gäller Grisham.

På tal om läsning är det bok-rea i veckan. Jag älskar bok-rean. Får se vad jag kommer hem med!

Inga kommentarer:

"Acti labores jucundi"


En blogg om vårat evighetsprojekt och livets små goda ting..