söndag 8 augusti 2010

Söndagsångest- åter på agendan

Dottern m sin pojkvän ska ta första turen. Det var trots deras miner skönt i vattnet! Måste säga att denna ring är en riktigt toppen-kul leksak!!


Jaha, då var den bästa semestern sedan jag-vet-inte-när över. Jag känner mig absolut utvilad och redo för hösten. Fast... kanske inte helt redo att kliva upp 6:30 igen för resten av året. Jaja, om en vecka är det som vanligt igen. Det är som jag säger varje år, när man kommer till slutet av semestern är det rätt skönt att komma tillbaka till rutinen. Vi städade hela källaren och andra skrymslen som grott igen de senaste 2 åren och det var som en riktig katarsis! Nu ska vi bara samla energin till att ta allt till återbruket.
Hann även med en shoppingrunda som hette duga. Nu är jag "set for the rest of autumn"!! Skööön känsla. Eller ja, nästan. ett par nya jeans och varm tröja saknas. Ev även skinnbyxor.. får se!

 
Vilka kräftor!(svenska) Yummy! Hade ett fat med kinesiska för att jmf- blä. Gick inte att äta!

Under helgen som var har vi hunnit med mycket, bl a måste jag berätta om de mest FANTASTISKT goda kräftor vi blev bjudna på hos mor & far. Fångade i ån utanför huset och en lag som gav underbar sälta till kräftorna gjorde det hela till en upplevelse för smaklökarna.

Alldeles strax skall jag ner och skriva matlista. Japp. Tillbaka till rutinen. Ha det gott kära vänner!!
XOXO

Inga kommentarer:

"Acti labores jucundi"


En blogg om vårat evighetsprojekt och livets små goda ting..